poniedziałek, 20 listopada 2017

Razem tworzymy wirtualny cmentarz

    Od ponad dwóch lat rozwijam dział http://janmaczynski.blogspot.com/p/wirtualny-cmentarz.html poświęcony miejscom pochówku naszych bliskich. Staram się, aby każdy wpis, oprócz listy pochowanych osób i dat ich życia, miał zdjęcie nagrobka oraz mapkę z zaznaczonym położeniem cmentarza. Ponieważ cmentarze położone są niejednokrotnie daleko od miejsca zamieszkania oraz często nie znam nawet miejsca pochówku zmarłym, prosiłem o pomoc w tworzeniu tego bloga. Przez dwa lata na znane mi adresy mailowe wysyłałem prośbę.

„Z racji moich prywatnych zainteresowań badam dzieje i genealogię szeroko pojętej rodziny. Jednym z działów jest dokumentacja fotograficzna miejsc pochówku naszych przodków. Jest to nieocenione źródło informacji, dzięki któremu można zweryfikować i uzupełnić dane o tych osobach (imię i daty urodzenia i śmierci). Zebrane informacje i zdjęcia sukcesywnie przedstawiam na moim blogu.
Zbliża się Święto Wszystkich Świętych, okres, kiedy odwiedzamy nawet odległe miejsca pochówku. Stąd, jak w roku ubiegłym, moja prośba o pomoc i współpracę – proszę o sfotografowanie mogił i nagrobków Waszych najbliższych (osoby obeznane z elektroniką proszę o włączenie opcji „geotag” lub „zapis lokalizacji”) i przesłanie mailem wraz z podaniem nazwy cmentarza. Bez waszej pomocy nie mam możliwości wykonać tej dokumentacji, gdyż zakres prac przekracza możliwości jednej osoby.
Zdaję sobie sprawę, że spełnienie mojej prośby zajmie Wam trochę czasu i wymaga pewnego zaufania do mojej osoby. Jestem przekonany, że bez Waszej pomocy starania moje skazane są na niepowodzenie, gdyż w wielu przypadkach Wasza praca może być jedynym dostępnym źródłem pozyskania tych informacji.
Bardzo chciałbym także nawiązać kontakt z osobami, które być może podejmowały wcześniej podobne poszukiwania lub tworzyły genealogię własnej gałęzi rodziny oraz wiedzą coś ciekawego o historii rodu. Wiele spraw po latach może być niejasnych, zwłaszcza te przekazane tylko w ludzkiej pamięci. W miarę możliwości podejmę trud zweryfikowania tych danych.
Ze swej strony, obiecuję dzielić się z osobami zainteresowanymi wynikami mojej pracy.”


Apel jest cały czas aktualny. Czekam na kolejne materiały, które pomogą tworzyć wirtualny cmentarz.
Podziękowania dla współautorów można znaleźć tutaj.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz